Mijn ontdekkingstocht naar de potentie van Vraag en Aanbod begint bij de kennismaking met het ‘Denken in Diensten’. Deze zin hoorde ik voor het eerste bij X Lab, onderdeel van de Rijksdienst van Ondernemend Nederland (RVO). Voor mij was het een opening naar een onderscheid tussen ‘output’ en ‘outcome’. Deze manier van denken is binnen X Lab ontwikkeld en uitgewerkt in het boek van Majid Iqbal.
Thinking in Services
Encoding and Expressing Strategy through Design
Auteur: Majid Iqbal
Bij het ‘Denken in Diensten’ zijn de patronen belangrijk en voor mij zijn het mijn uitgangspunten. Het boek gaat uitgebreid op de patronen in want de kennis en ervaring van Majid Iqbal op de vlak is groot. Waar ik achter ben gekomen is dat de patronen bijna wiskundig eenvoudig zijn, maar dat de taal vinden om ze uit te leggen complex is. Mijn ontdekkingstocht naar de potentie van Vraag en Aanbod is voor een groot deel ook een zoektocht naar de juiste taal.
Taal ontstaat, net als bewustzijn, uit een behoefte, aan communicatie met andere mensen
Karl Marx
In de zoektocht naar de juiste taal zal ik fouten maken, daarvan ben ik mij heel bewust. Het is aan de lezers van mijn blogs om te bepalen of ik in mijn zoektocht de juiste stappen neem. Laat dus vooral iets achter in de reacties.
Geef een reactie